Novcem ne možeš kupit zdravlje, al možeš privatnog doktora



…which is, pretty much the same thing.


Ne znam nikog tko se ne boji zubara, ja sam prestravljena čim čujem tu riječ. Iako ne znam zašto. Nikad nisam imala većih problema sa zubima ni nekih neugodnih iskustava. Osim samo… long story short, zatrebao mi je zubar u Zagrebu. 

Nađem preko neta nekog u centru, polu-privatnog polu-socijalnog i mislim si: super, napravit će mi sigurno bolje od socijalnog, a ne ću morat plaćati baš sve kao kod privatnog. Osim toga, činio se kao korektan doktor, nigdje ga nisu popljuvali. I dođem ja tamo, sve to meni nekako čudno na prvu. Ordinacija u nekoj staroj zgradi u centu, ok, u centru su stare zagrade iznutra može bit lijepo. U jednoj ordinaciji dvije stolice, hm… i gužva, sto ljudi se mota okolo, nema pulta za sestru, sve je u jednom. Multifunkcionalan prostor, nema šta. Sestra upisuje moje podatke u komp, kraj mene stoje nekakve injekcije i igle koje će kasnije nekom staviti u usta. To mi je već, hm, hm… jel malo reć „malo nehigijenski“? Sama sa sobom se svađam, s jedne strane mi je jasno da ne želim da mi ovdje kopaju po zubima, s druge strane si govorim: ne budi kukavica i ne traži izgovore. I tako oni mene naruče za pregled. 

Dođem drugi put, čekam, čekam… Vrata od ambulante otvorena, ljudi u uniformama i bez njih ulaze i izlaze, meni se nitko ne obraća. Čekam i dalje… Nakon nekih 20 min mlada žena u uniformi pozove me unutra. Uvjerena sa da je sestra, doktor bi trebao biti doktor. Ne, naručili su me kod neke mlade doktorice. Ok, ako je mlada ne znači da je loša, ili da? Ide ona meni gledat zube i to zvuči ovako: „karijes, karijes, karijes, karijes, karijes, karijes…dajte pišite mi, neko!“ dere se valjda nekom od ljudi u uniformi koji se muvaju po „ambulanti“. Ja umirem, cijeli život uvjerena kako imam jake zube, a sad odjednom svi pokvareni. Kaže: „danas nećemo stić ništa napraviti (jer sam 20 min svog termina čekala vani – al hvala Bogu!) samo ću ti očistit kamenac.“ Ok, to ne boli. Krene ona s tim, pa joj zazvoni mobitel, pa si malo popriča, naravno u istim rukavicama meni čačka po zubima i dira mobitel. 

Sve je to meni malo too much, al pitam ja nju šta na kraju, koliko zubi imam za popravit? I šta s tim prednjim zubom radi kojeg sam zapravo došla? Kaže ona meni da imam 8 karijesa. 8! 8?! Ok, pitam ju šta od toga treba najhitnije riješiti. Kaže hitno vam je da to sve krenete popravljat. Ako su problem financije možete svaki mjesec jedan zub. A za taj prednji kaže jednino je rješenje ljuskica koja btw košta oko 2000 kuna, bijela plomba koja bi mi preko HZZO-a bila besplatna nikako nije rješenje, to apsolutno ne dolazi u obzir. I to bi mi napravila na kraju svega. A? Pa šta ću godinu dana popravljat zube i kakav je to karijes koji može čekati 8 mj da se popravi?

Jasno je meni da je tu samo lova u igri. Ipak, ljuta sam na sebe. Kako samo mogla dozvoliti da imam 8 pokvarenih zubi, kao da živim u krapinskoj pećini. Kopka to mene, kopka. A kolega je samo potvrdio moje sumnje. Kaže: „ne vjerujem da ti je to baš tako kako ti je ona rekla. Naravno da je njoj super da ti 8 mjeseci za redom dolaziš i ostavljaš po 200, 300 kn.“ Istina!

Ima još zubara u Zagrebu, a mene baš zanima šta mi netko drugi ima za reć. Naručim se za pregled u jednu drugu ordinaciju. Skroz privatno. Mislim primali su i oni preko HZZO-a, al ispunili su kvotu. Više ne smiju primat socijalu. Što znači, ako nemaš para nemaš ni dobrog doktora. 

Dođem tamo, izgled ordinacije, opremljenost, točnost, profesionalnost… uopće ne mogu uspoređivati. Dođe doktorica, isto mlada. Pita me dal me šta boli. Kažem joj za taj zubi koji mislim da bi trebala popraviti i nek pogleda šta još treba. Namjerno nisam htjela reći za tih 8 navodnih karijesa. Baš da vidim koliko će ih ona vidjet. I ona ih vidi 2. 2! S tim da kaže, samo je jedan ozbiljniji. To mi je odmah popravila, a za prednji zub kaže da može s njim šta hoću i naravno da mi može samo staviti plombu isto kao što imam zadnjih 15 godina.

Come on, come on! Kako je to moguće? Netko bi ti raskopao zdrave zube radi pohlepe ili neznanja ili i jednog i drugog. Ne znam… al znam da nam je zdravstveni sustav super, ili plati ili crkni. Ne daj Bože da ti se nešto ozbiljnije desi.  

Primjedbe

  1. Mislim da je svatko tko živi u ovoj zemlji došao do sličnih zključaka, no doslovno svatko je velikim dijelom usmjeren na načine pukog preživljavanja, pa ako to uključuje i varanje pacijenata zašto ne? Na kraju krajeva, kako bi uopće opstalo zdravstvo kada ne bi bilo više pacijenata? Je li se itko zapitao zašto tako dugo nema lijekova protiv velikih bolesti u svijetu?

    OdgovoriIzbriši
  2. Nedavno sam negdje pročitala: Medicina je danas toliko napredovala da više nema zdravog čovjeka. To je to.

    OdgovoriIzbriši
  3. To je istina, jedino kod privatnog stomatologa možeš očekivati pravi pregled i pomoć, iako ima izuzetaka.Mora se platiti, ali makar si siguran da će napraviti svoj posao kako spada.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Dođi sebi kad već nemaš kome