Pošto ECTS?


Jebeni FPZG ništa im ne možeš vjerovat, a kao školuju politologe i novinare. No, krasno! 

Prije godinu dana kada smo birali predmete završne godine, mogli smo ih birati prema smjeru koji želimo da nam upišu u diplomu (ili kako se već zove taj papir prema Bolonjskoj pomutnji). U referadi nam je rečeno da ako izaberemo po tri predmeta iz dva smjera u diplomu nam se pišu oba smjera. Pa smo na osnovu toga svi birali predmete i kombinirali smjerove. Zašto imati samo jedan kada možeš imati dva?

A na kraju godine oni se smislili i predomislili pa zaključili da ipak ne možemo imati dva smjera, nego samo jedan. Zašto? Svi kolegiji su bili izborni, trebalo ih je upisati sveukupno 6. S tim da ako smo upisali 3 iz jedinog smjera trebali smo steći pravo da nam se taj smjer upiše u diplomu. Dakle, ako sam upisala 3 predmeta iz smjera Mediji i 3 predmeta iz smjera PR imam pravo da mi se oba upišu u diplomu. Ne? Ne. Sad se jednog trebam odreć. Zašto?!

Na kraju te iste godine dolazi još jedna informacija iz referade, ne trač sa hodnika. Rečeno nam je da ako ne diplomiramo do kraja devetog mjeseca upisujemo pad godine. S time da ne plaćamo cijelu participaciju školarine nego 100 kuna po ECTS bodu koji prenosimo. Dakle, diplomski nosi 22 ECTS-a, što znači: ako ostaviš samo diplomski plaćaš 2200 kuna. 

Dobro sam razmislila o toj cifri koja nije mala, al nije toliko ni velika za još jednu godinu svih studentskih prava i student servisa koji nas spašava od bankrota. Ne žuri mi se na burzu rada. Bila sam tamo godinu dana, u pauzi između promjene fakulteta. Sjećam se da posao nisam mogla dobiti nigdje. Tamo gdje se tražila srednja stručna sprema, a ja se prijavila sa svojom smiješnom bakalarskom diplomom ili su me odbili zbog nedostatka iskustva ili zbog prekvalifikacije. Tako da nisam mogla raditi niti u najobičnijem dućanu, jer: „pa, imate diplomu.“ Kroz te dvije godine ništa se nije promijenilo, samo je lijepa naša Hrvatska potonula još dublje. Broj nezaposlenih popeo se još više. Znači za 2200 kuna: x-ica, student servis, popust na prijevoz, zdravstveno, dopunsko. Ne zvuči loše. 

Položila sve ispite početkom šestog mjeseca. I laganini, opušteno… Diplomski ću prenijeti u slijedeću godinu. Radit ću preko SC-a, pokušat ću se uvaliti negdje, na nekakvu praksu, volontiranje, rad za siću dok sam još kao student pa možda se ukaže neka šansa da me prime u nekakav radni odnos… 

A danas otvaram stranice faksa. Vidim nekakvu odluku Senata o ujednačavanju participacija na svim fakultetima Sveučilišta. Cijene ECTS-a prema cjeniku Sveučilišta kreću se od 120 do 160 kuna. Mislim da to znači da su nama digli cijenu boda sa 100 na 120 kuna. 20 kn ne izgleda puno, ali kad se pomnoži s 22 to je 440 kuna više nego što sam računala. Više me taj luksuz ne košta 2200 kuna nego 2640 (plus troškovi upisa što će cifru zaokružiti na cca 3000). Ako pretpostavimo da smo imali sreće da nam nisu cijenu boda digli na 160 kn. A mogli su staviti i 500 kn, znaju da bi platili. Sad u zadnji čas više ne možemo puno napraviti. I po prirodi smo inertni pa puštamo stvari nek idu kako idu. Tako je kako je, šta ćeš…  

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj