Krivnjo moja, pređi na drugoga


Ha, izgleda da smo već sami sebi počeli ići na živce stalnim kukanjem i jadikovanjem, svaljivanjem krivnje na: državu i Vladu, krizu i recesiju, sustav i birokraciju… širu i užu rodbinu, bake i prabake, pretke i nasljednike… Ma bitno da je netko drugi kriv što su nas prozvali „kauč nacijom“. Nemamo mi ništa s tim.

Reče meni majka jednom: “Svi su nešto naslijedili od svojih staraca, mi nismo ništa“, a ja ju gledam, premlada da bi digla ruke od sebe i kažem: “A šta ću ja onda naslijediti? Ništa! I šta da radim sad? Da se ubijem odmah?“ I ne mogu vjerovat. To je isprika za sve. „Nemamo ništa jer nam nitko ništa nije dao“ a ne: „Nemamo ništa jer nikad ništa nismo stvorili.“ Moj stari stalno priča kako ih je moja nona sjebala, ona im je glavni i dežurni krivac, a i dalje žive u njenoj kući. Kad su bili mlađi nego ja sada, imali su priliku otići u Kanadu. Sve je bilo sređeno, papiri, vize, sve. I? Pali su korak do. Nisu se usudili skupit ono malo što su imali i krenuti u svoj život. Od tada svi i sve drugo im je krivo. Prvo nisu dobili stan od bivše države, pa ih je sjebala nona, pa rat, pa kriza, pa inflacija…

To je eto priča koju ja slušam cijeli život. Patnička priča od koje mi se povraća. Priča zbog koje sam se zaklela sama sebi da si nikad neću dozvoliti da netko drugi, ili nešto drugo bude krivo za moj pad. Danas slušam istu priču na makro razini. Kriza, recesija, nezaposlenost… cijela država se kolektivno žali. 90-tih je bio rat, kriza, inflacija, nezaposlenost… za koju godinu će biti nešto drugo, pa nešto peto… Svako vrijeme nosi svoje krize. Raj ne postoji, idealnih uvjeta nema.

U ovoj krizi nacija je pala u jamu u kojoj svi sjede i kukaju, nitko se ne pokušava iskopat van. Viču: „Kriza je, ne može se!“ Napokon čujem da se par ljudi probudilo. Govore: „Prestanite kukat! Pokrenite se! Prestanite krivit druge! Preuzmite odgovornost za svoje živote!“ U pravu su. Nadam se da će se njihov glas ipak čuti, da će ih netko poslušati, da ih neće ušutkati kamenjem jer su se usudili razmišljati drugačije i to reći na glas. Trebamo takve ljude, treba nam netko da nas potakne da prvo promijenimo stav, pa sebe, pa sve oko sebe. Na kraju krajeva, izbor uvijek postoji, ali pravi izbor ne znači i lakši put. 


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj