U sedmom mjesecu se leži na plaži, s diplomom se leži na burzi


„Diplomirala si?! Bravo! I šta ćeš sad?“
„E, baš to! Šta sad? To bi i ja htjela znat…“

Nije baš razgovor koji si priželjkuješ voditi čim se nakon obrane vratiš u stan, al je brutalno realan. 

Prijatelji očekuju feštu, starci ponosni, a ja u panici. Šta sad? Imala sam par opcija koje su propale. Planovi mi uvijek propadnu pa ih više i ne radim. Ne trebam ja ni imati plan kad ga Vlada ima za mene. Prvo budi broj na burzi bar šest mjeseci, onda odi moliti nekoga da te primi za 1600, onda se vrati starcima ako želiš jesti sljedećih godinu dana. A kad te nakon godinu dana opet šutnu na burzu ostani kod staraca jer više nećeš imati ni za džeparac.

Tko nam je ono lagao kad smo krenuli u školu? Čije su riječi bile: „Uči, uči… naći ćeš bolji posao, imat ćeš bolju plaću…“ Čija su obećanja ostala neispunjena?

Nema sad smisla kriviti društvo, državu ni krizu. Koliko god teško bilo čovjek mora držati svoj život u svojim rukama. Taj život je i onako prekratak da bi ga proživjeli ogorčeni. Zato se stalno trudim ići naprijed. I onda me najviše od svega naživciraju ljudi koji mi govore: „Dođi, dođi u Pulu! U Puli je more!“ Da, u Puli je more i ništa više od toga. Nije mi jasno kako netko ne može shvatiti da mi u ovoj fazi života izležavanje na plaži nije prioritet. Nije me briga što je 7. mjesec, što se u sedmom mjesecu valjda mora ležati na plaži. Nije mi ni do glupih sezonskih poslova kad sam ih već prošla sve, nema tu nikakve perspektive. Nije mi ni do Pule kad ima na svijetu toliko mjesta na kojima nisam bila. 

Ko me ne može podržat nek me ni ne koči. Pobjegla sam iz te Pule jer me nikad nije prihvatila. „Prijatelji“ su mi znali reć: „ma šta ti možeš pametno napisat…“ Ne vraća mi se tamo. Ovdje sam našla ljude koji mi znaju reći: „Samo naprijed!“ Koji mi znaju pokazati kako se to ide naprijed i bez da išta kažu. Želim takve ljude oko sebe, stalno!

Ali sedmi mjesec je. U sedmom mjesecu se leži na plaži. S diplomom se leži na burzi. Uvijek se igra na sigurno, uvijek na ono „bolje išta nego ništa“ nikad na „sve ili ništa“. Tako razmišljaju ljudi koji su ostali tamo odakle sam pobjegla. Zašto bi se vraćala onome od čega bježim?


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj