Plemenske oznake nosimo još uvijek


Svi mi volimo biti lijepi i sebi i drugima. Al gdje je granica pretjerivanju? Je li komad odjeće koji košta više od prosječne plaće toliko ljepši od onog koji si obični smrtnici mogu priuštiti? Zar je stvarno potrebno u roku od dva sata 2 puta potpuno promijeniti outfit za prešetavanje po špici? Neću uopće spominjati starlete, sponzoruše i plastičnjače… to je neka druga priča.

Neki kažu da odijelo čini čovjeka, drugi kažu da ne čini ali puno govori o njemu. Ja se slažem s ovim drugim. Ono što čovjek nosi odraz je njegovog karaktera, ali ne i slika onog što on stvarno je. Ljudi se često previše brinu oko mišljenja drugih pa onim što nose žele izgraditi image, sliku koja će se svidjeti ljudima. 

Neki nose „plemenske oznake“ - znakove pripadanja određenoj supkulturi, društvenoj klasi, grupi štovatelja nečega… Skupom odjećom oni koji si je mogu priuštiti šalju poruke okolini: „ja mogu, vi ne!“ Oni koji na rate kupuju odjevne predmete čija cijena premašuje njihovu mjesečnu plaću, svima šute o tome da svoje traperice otplaćuju već pola godine i pokušavaju svom okruženju poručiti: „ja nisam kao vi, ja sam klasa iznad!“

Plemena srednjoškolaca prepoznaju su po muzici koju „slušaju“ i načinu oblačenja koji je nepisano pripisan toj vrsti glazbe. Ne radi se tu o glazbenom niti modnom ukusu nego o potrebi da se pripada nekoj grupi. Pa se dijele na pankere, metalce, šminkere, repere, cajkaroše, ove, one (dugo već ne idem u školu pa ne znam koja je sad spika). Kako god, ako želiš biti dio plemena moraš  izgledati kao oni. Ta faza traje negdje do kraja srednje škole. Tad krinke nekako popadaju pa je presmiješno vidjeti cure koje su u školu dolazile u martama i poderanim čarapama kako hodaju gradom u fensi haljinicama i štiklama, ili dečke koji su se furali na najveće alternativce a sad su glavni šminkeri.

Rekla bi čak da oni koji pretjerano brinu oko toga što nose i kako izgledaju previše pažnje pridaju pakiranju, a premalo sadržaju. Koliko god netko bi lijep izvana njegova će prazna unutrašnjost postati vidljiva čim se odmota pakiranje, čim krene razgovor… Mislim da je bitnije raditi na identitetu nego na imageu. Krinke lako padaju, šareni omoti poklona brzo završavaju u smeću. 

Ja sam za to da naša odjeća bude naš prozirni omot, odraz onoga što stvarno jesmo, a ne krinka pod kojom se prodajemo da bi bili dio društvene skupine kojoj i onako nikad nećemo istinski pripadati. 


Primjedbe

  1. Usudio bi se spomenuti da su jako glupi oni ljudi koji se brinu oko toga što će im netko prigovoriti oko odjeće. Kažeš: "Ono što čovjek nosi odraz je njegovog karaktera, ali ne i slika onog što on stvarno je." Rekao bi da je slika njegovog života. Netko ima npr. troje djece i ne može svima priuštiti najbolje, najnovije, najskuplje. Više se s ovim drugim slažem, dakle odjevni predmet doista nije stvarna slika osobe, više njegovih financijskih mogućnosti. Odrpani starac ne mora zbog svoje iznošene odjeće biti negativac, a modni mačak samim time što je modno osviješteni - pozitivni lik. Rijetko koji od srednjoškolaca može objektivno prosuđivati u tim godinama zato ih zanemarujem. Odjeća kao odjeća.

    OdgovoriIzbriši
  2. Radim u malom gradu, za malu plaću u dućanu sa skupom odjećom. Tamo svašta čovjek vidi, vjeruj mi. Ubija me taj posao i nikad nisam mislila da ću tamo naći inspiraciju, al eto. Na mene osobno je srednja škola ostavila dubok trag. Moji roditelji nikad nisu imali novaca i nisu nam mogli kupovati skupe, markirane stvari. Kako sam odrasla u primitivnoj, malograđanskoj sredini svi su mi se zbog toga izrugivali. Počela sam raditi sa 16 godina i tada sam si mogla priuštiti malo ljepše stvari, al se opet nisam svrstala u neku skupinu. Jednostavno se nisam osjećala kao punkerica na primjer, niti mi je imalo smisla nositi štikle trpjeti bolne noge cijelu noć. Iako sam se divila alternativcima uvijek sam osjećala da nisam dovoljno „nešto“ (šta god da je to trebalo biti) da bi bila jedna od njih. A sad mi je jednostavno smiješno kad vidim da su nekadašnji najžešći punkeri i mentaci sada najveći šminkeri.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ali zašto bi sebe trebala svrstavati u neku od tih skupina, već par puta si spomenula kako se nikamo ne svrstavaš ni u jedne ni u druge. Zašto ne bi bilo OK furati svoj stil, koji je tebi u redu, bez obzira na to što drugi kažu. U srednji je bilo svačeg i kod mene, a bome i na faksu, gdje bi čovjek očekivao malo zrelije osobnosti.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ha čuj, nisam ja uvijek bila ono što sam sada. Trebalo je proći kroz krize identiteta, potrebe da negdje pripadaš i da budeš prihvaćen. Iako mi ni to nije uspijevalo jer sam iz nekog razloga uvijek morala biti kontra svih, pa su me svi mrzili :D Onda ojačaš i shvatiš da je dovoljno biti svoj i zadovoljan sam sa sobom.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj