Startna prednost



Vidjela sam ljude kako startaju prije mene. Veliki talenti otkriveni još u vrtiću. Roditelji koji su to hranili i poticali. Beskrajne mogućnosti izbora. Studiranje u drugom gradu, državi, kontinentu… trebali su samo izabrati, njima je sve bilo moguće. Meni baš i ne. Ograničene financijske mogućnosti, starci koji su me tjerali da živim njihov život, a ne svoj, mali grad… 

Često sam zamišljala kako bi moj život izgledao da sam se rodila kao netko drugi, negdje drugdje. Kako bi bilo da sam talentirana za nešto, umjetnost, glazbu, sport… Kako bi bilo da sam imala roditelje koji me podupiru u tome da budem ono što želim biti…

Već su srednjoj školi mislila sam da sam premalo postigla za svoje godine, da sam trebala već nešto napraviti od svog života. Barem pobijediti na Lidranu ili nekom odbojkaškom prvenstvu. A onda sam se počela miriti s tim da sam vjerojatno rođena da budem prosječna. Nedovoljno posebna, nedovoljno talentirana, nedovoljno lijepa… simply: plain jane.

Ali s godinama se počela događati čudna stvar. Oni koji su bili posebni kao klinci, ekstra talentirani, super uspješni studenti i učenici počeli su padati u prosječnost. Zašto? Nije mi bilo jasno. Njihov argument je jedan: Odrasli smo! A odrasti valjda znači predati se na prvoj prepreci. Baciti sve talente iza sebe i ne osvrtati se za njima. Zaboraviti snove i mogućnosti. Raditi posao koji mrziš da bi plaćao da živiš u stanu koji nije tvoj. Naći relativno kompatibilnu osobu s kojom ćeš provesti ostatak svog dosadnog života…

I dalje mi nije jasno… Izgleda da oni kojima je život dao puno nisu naučiti kako to iskoristiti. Možda su navikli da svari u životu teku glatko, pa čim malo zaškripi odmah promjene smjer, nađu lakši put i to je to… Možda baš zato nikad nisu naučili da se za stvari koji vrijede treba boriti. Ne dolaze baš lako. I tu su prednosti oni kojima je život dao malo, a naučio ih puno. 

Zato sam sada zahvalna na svim borbama koje sam sama morala voditi, na svim malim pobjedama i sitnim koracima naprijed. Naučila sam da startna prednost ne znači ništa ako je ne znaš iskoristiti. 




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj