Škola koja ne tiska diplome


- Aaa diplomirala si. U roku?
- Da, u roku od 8 godina. 
 - A jeboteee…

Da, imate potpuno pravo tako reagirati svi vi koji jedva da imate srednju školu. Ništa više niste ni mogli ni htjeli. Ostali ste negdje na rubu hrvatskog prosjeka, bez ciljeva i ambicija. Imate pravo tako reagirati i svi vi koji ste diplomirali u roku ili čak prije svoje generacije, al onako reda radi – da imate nekakvu diplomu, da si lažete da vrijedite više. Ni vi niste od života puno htjeli, il se niste usudili. Nije bitno što nikada nećete raditi to što ste završili. Bitno je samo da diploma visi na zidu u dobro ulaštenom okviru. Možete me osuđivati i svi vi koji ste u jednom trenutku svog života osjetili da niste na pravom putu, al niste se usudili zakoračiti na nepoznatu cestu. Poznato je poznato, sigurno je sigurno. Ne skreći, ne gledaj sa strane, ne razmišljaj…

Vječni studenti = najveći državni neprijatelji, razmaženi neradnici, sisatelji proračuna… Da, da, da… to može reći svatko tko nikad nije položio ispit koji nije upisan u index, tko nije naučio lekciju izvan dvorana sveučilišta i rješavao zadatke za koje ne postoji zadana formula. Najbitnije lekcije uče se vani. U stvarnom životu. Nijedan profesor, ni jedan udžbenik ne može ti reći tko si ni što si. To moraš otkriti sam. Putovima koji idu mimo fakulteta, metodama koje se ne vrednuju ocjenama od 1 do 5, u školi koja nikad ne tiska diplome. 

Ponekad razmišljam kako sam mogla i trebala više, kad sam imala 20… Da se tisuću puta vraćam 8 godina u nazad, na početak studiranja opet bi napravila isto, jer bi imala u glavi isto ono što sam imala tada – ništa! S 20 sam znala samo svoje ime, ali nisam znala tko sam ni što želim, a nisam ni mogla naslutiti da ću završiti tu gdje sam danas. 

8 godina studiranja nije bilo 8 godina ljenčarenja. Bilo je to 8 godina traženja i otkrivanja, promjena, odrastanja i sazrijevanja. Za to mi nitko nikada neće izdati diplomu koja bi stala u drveni okvir. Al mislim da je to što sada poprilično jasno vidim svoj cilj veliki uspjeh.

Svaki cilj je vrijedan, svačiji cilj je vrijedan. Formalno obrazovanje je tu samo da nas nauči čitati i pisati, ostalo sve moramo naučiti sami, diplome su samo papiri. Ako ste nezadovoljni cestom kojom hodate skrenite s nje, nađite novi put. Ne osuđujte one koji su skrenuli s asfalta, pokušajte i vi. Ako se i izgubite u šumi naučit ćete puno više nego prateći bijelu crtu na sredini autoceste.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Dođi sebi kad već nemaš kome