Imamo Arenu i more – što bi vi još htjeli?



Pula je prekrasan grad. Je, je! Više od 3000 godina star, bogat spomenicima iz rimskog doba: Arena, Forum, Zlatna vrata, Augustov hram… Ima more i lijepe plaže. A prometna povezanost? Haha! Mislim da bi se brže kretali da koristimo prijevozna sredstva iz doba Rimljana.

Čim padne malo kiše zaboravite na i onako rijetke autobusne lijine, a auto nemojte ni vaditi iz garaže. Ako želite negdje stići uputite se pješke, il biciklom. Želite doći do Pule vlakom? Ne! Mislim imamo mi željeznički kolodvor, al ne i vlakove. Brodom? Ne! Imamo luku, al jednu jedinu katamaransku vezu s Dalmacijom ukinuli su prije par godina. Busom? Može, ako na neki meni nepoznat način uspijete saznati vozni red međugradskih autobusnih linija. Da, naš kolodvor nema web stranicu, a kamo li on line vozni red. Zašto bi i imao? Pa to je prenapredno za više od 3000 godina star grad. 

I tako, ja poželim otići u 50ak kilometara udaljen gradić, busom, usred turističke sezone. Izazov broj 1: dođi do informacija o autobusnim linijama – ako uopće postoje. Izazov broj 2: kupnja karte. Dođem na kolodvor s nekom sićom u novčaniku. Bankomat (jedan jedini!) ne radi. Dođem na blagajnu i pitam dal mogu platiti karticom – ne. Po najjačem suncu prehodam cijeli kvart oko kolodvora da bi zaključila je najbliži bankomat Zagrebačke banke u centru. Super! Prođem kraj kioska Tiska i sjetim se da su reklamirali uslugu podizanja gotovine, a kao da mi je negdje zvonilo „bez provizije“. Pitam prodavačicu da mogu podignuti novac. Kaže „može“.
„Dal uzimate proviziju?“
„Ne znam. Koju karticu imate?“
„Od Zagrebačke banke.“
„Mislim da ne pošto s njima radimo.“

Uzmem novce i usput joj se požalim kako ne mogu kupiti kartu za bus jer bankomat na kolodvoru ne radi, a kartice ne primaju.

Kupim ja tu kartu napokon i dođem kući. Pogledam na netu promet na računu i vidim stavku: naknada za transakciju 10 kn. DESET jebenih kuna! AAAAA! Em me izvozaju, em me pokradu, a što je najgore od svega rođena sam tu. Baš me zanima što turisti misle o nama kad dođu, odnosno odu. Ne vjerujem baš da se požele vratiti u grad koji je nastao prije 3000 godina, a u nekim segmentima se od tad nije puno razvio.

P.S. Ne dižite novac na Tisku!

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj