Život mijenja ljude… neke da, neke ne



Vrijeme mijenja sve, a život mijenja ljude… neke da, neke ne. Neki zaista odrastu, a neki samo glume. Igraju uloge pisane za odrasle, al o životu znaju manje nego djeca. Takvi ljudi nisu promijenili ništa, samo odjela koja nose. 

Takvi ljudi upiru prstom u druge i govore „promijenila si se!“ kao da je to nešto najgore što si si dozvolila. Kako si se samo mogla promijeniti, kako si se samo usudila otkriti tko si i što želiš. I odakle ti taj stav kojeg sad glasno iznosiš. Trebala si ostati zbunjena klinka, gledati u pod i slijediti masu. Ne dizati glavu i ni slučajno njome razmišljati.

Takvi ljudi upiru prstom i u svakog Petra Pana. Govore „odrasti!“. Kako se samo usuđuješ željeti nešto i sanjati snove. Probudi se! Izvadi iz ormara odijelo odraslog čovjeka, zategni kravatu, obrij bradu i stopi se s masom. Moraš biti isti kao svi mi.

Najgora stvar u životu je ne mijenjati se. To znači ne prilagođavati se, ne učiti, ne rasti, ne sazrijevati, ne otkrivati. To znači ograničavati si slobodu vlastitim uskim stavovima, smrdljivim ustaljenim navikama. Ne mijenjati se znači ne ići naprijed, ne jačati, ne boriti se. Ne mijenjati se znači plutati na valovima, ne prkositi ni plimi, ni strujama, ni vjetru, samo postojati. 

U redu je promijeniti mišljenje ili stav. To znači da si dovoljno sazrio da sagledaš stvari iz više kutova, razmotriš sve argumente, poslušaš svaku stranu priče, razmisliš o svemu, zaključiš... Ne mijenjati stavove usprkos svemu što ide u prilog promjeni je totalno idiotski. Zar ima smisla cijeli život biti u krivu samo da ne bi priznali da smo jednom pogrešno procijenili? 

Nažalost, većina ljudi se ne želi mijenjati čak ni kad im dobronamjerno ukažeš na stvari koje bi trebali promijeniti. Imaju stav: „ja sam takav i neću se mijenjati!“ Znači ja sam savršen i ne znam zašto itko misli drugačije, ili ignoriranje problema je najbolji način da ga se riješim? Kako god, to je stav nezrelih ljudi, nesposobnih da realno sagledaju sebe, a rekla bi čak i sebičnih. Ono, zaboli me što vama smeta kako se ja ponašam, ja ću i dalje po svom. 

Kad vam netko zamjeri to što ste se promijenili zamjeriti vi njemu što nije i nastavite svojim putem promjene. Jedino promjena znači rast. 



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj