Otpis dugova – budali čestitka, pametnom šamar



Plaćate porez, i rate kredita, i račune za mobitel, i za struju, i za sve ostalo? hahahaha! Koje ste vi budale! Vlada vam je upravo pljunula u facu. „Najugroženijima“ će otpisati dugove. Kakav je to uopće pojam najugroženiji

Jedan od uvjeta za otpis duga je da ne posjedujete DRUGU nekretninu osim one u kojoj stanujete. Ja ne posjedujem ni onu u kojoj stanujem. Dugo sam bila na burzi bez lipe prihoda, a sad primam nešto što se službeno zove „naknada za nezaposlene“ iako idem na posao svaki dan. Šta sam onda ja? Ugroženija od najugroženijih? Ne. Budala nad budalama. Mogla sam recimo dignut krediti, kupit zemljište, sagraditi kuČerinu i prestat plaćat rate i režije… I šta? Ja nemam ništa, na burzi sam, jadna sam, posjedujem samo ovu nekretninu od 1500 kvadrata u kojoj živim. Pa ne možete me na ulicu izbaciti. Samo probajte, Sinčić će me branit, e! :P 

Ako ne to, mogla sam onda bar imat novi AJ-FON za samo 999,99 kuna mjesečno slijedećih 5 godina u super tarifi. Nabadat po njemu s desetmetarskim plastičnim noktima, šetat po špici svoj novi AUT FIT i treptat umjetnim trepavicama. - Nemrem platit račun za mobitel, onak - jel znate vi koliko ovaj LUUK košta? Pa ja sam na burzi, hallo! - Ko još treba sponzora kraj ovakve države? Ne moraš se čak ni jebat. 

„Vjerovnici koji su otpisali dug dužniku imaju mu pravo u tom razdoblju uskratiti uslugu, osim ako se ne radi o usluzi čije bi uskraćivanje dovelo u pitanje zadovoljavanje osnovnih životnih potreba.“ Šta pak to znači? Da ako mi isključe na primjer struju ugrožavaju moje osnovne životne potrebe, nemam na čemu kuhat, nemam se na šta grijat… Znači struju mi ne mogu isključit, mogu je slobodno ne plaćat. 

I sad još nek mi ti vrli ekonomski stručnjaci objasne kako je poticanje neplaćanja obveza dobar potez za gospodarstvo. Još mi je u glavi profesor iz makroekonomije i njegovi čovječuljci s ploče koji nešto proizvedu, pa prodaju, pa kupe nešto treće. Al da bi mogli kupiti trebaju? Novac. A novac dobiju od? Kupca. A ako kupac ne plati? Prodavatelj, koji bi na kraju ovog pojednostavljenog procesa trebao postati kupac, to ne postane. Tako ruši potražnju, snižava cijenu, narušava ravnotežu na tržištu i u cijelom gospodarstvu. Preneseno na razinu države, neplaćanje znači zaustavljanje toka novca i još dublji pad gospodarstva. 

Još samo brzinska lekcija iz javnih financija. Sve na kraju neko plati. Znači i onaj porez koji će se „pametnima“ oprostiti platit će budale. 

Razumijem da ljude u životu pogode nesreće na koje nisu mogli utjecati. Njih mi je zaista žao. Ipak, većina onih koji su u „dužničkom ropstvu“ sami su na to pristali. Bilo potpisom na ugovor s teleoperaterom za sasvim nepotrebnu pretplatu, bilo nonšalantnim ponašanjem prema računima koji pristižu, ili krivim postavljanjem prioriteta. 

Ovo što vlada radi samo je kupovanje socijalnog mira pred izbore. Napuhavanje brojki da bi se Milanović na skupovima mogao busat o prsa: „Mi smo vas izveli na pravi put… ja sam vas izveo iz egipatskog ropstva. Bili ste u sužanjstvu, sada ste oslobođeni dužničkih okova!“ Jea, jea… Dok istovremeno pljuje u facu ljudima koji su očito tolike budale da plaćaju čak i porez u ovoj totalno razjebanoj državi.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Stari koferi

Imaš pravo na slabost

Strah - naš najmoćniji neprijatelj